Το συγκεκριμένο ρολόι το πρωτοείδα πριν κάμποσα χρόνια σε ένα (διαδικτυακό) βιβλίο με την ιστορία του Speedmaster. Αποτελεί ένα racing Speedmaster και όχι της οικογένειας του φεγγαριού. Για του λόγου το αληθές την εποχή του το διαφήμιζε ο κ. M. Shumacher:
Από τότε αρκετές φορές ήμουν κοντά στο να το πάρω, αλλά κάθε φορά κάτι δεν ήταν τέλειο, είτε η δικιά μου κατάσταση, είτε του ρολογιού προς πώληση, είτε η τιμή, η τοποθεσία κλπ. Μέχρι κάποια στιγμή που ευθυγραμμίστηκαν οι πλανήτες και το απέκτησα, σε αρκετά καλή κατάσταση για την ηλικία του.
Γενικά δεν είναι κάποιο σπάνιο κομμάτι σε καμία από τις εκδοχές του. Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο ήρθε στο προσκήνιο γιατί το Hodinkee στα πλαίσια των συνεργασιών που κάνει με διάφορες εταιρίες, έβγαλε ένα Moonwatch (manual wind με την 1861 νομίζω) που μοιάζει πολύ στο πολύχρωμο που έχουμε εδώ. Αυτό, καθότι limited και σε αστρονομική πια τιμή, ανέβασε τις τιμές του MK40 σχεδόν στο διπλάσιο.
Ψάχνοντας λεπτομέρειες και τότε και τώρα για την παρουσίαση, το ιστορικό του συγκεκριμένου είναι λίγο νεφελώδες. Αρχικά το ίδιο ρολόι έχει κατά καιρούς διατεθεί με δύο τουλάχιστον διαφορετικά reference numbers (3520.53, 3820.53) και πολύ μικρές διαφορές, ενώ και τα δύο references είχαν και έκδοση με δερμάτινο λουράκι. Επίσης αναφέρεται με διαφορετικά ονόματα ή παρατσούκλια, όπως Speedmaster Automatic, Day-Date, MK40 ή όλο μαζί, ενώ εκάστοτε πωλητές το δίνουν σαν Schumacher Edition. Παρά τη διαφήμιση παραπάνω, το συγκεκριμένο δεν είναι μέλος της σειράς του Michael. Ακόμα και οι χρονιές παραγωγής του δεν είναι ξεκάθαρες. Ψάχνωντας σε διάφορες αγγελίες και άρθρα, βρήκα αναφορές από το 95 μέχρι το 2001-2002.
Αρχίζοντας από τα ενδότερα λοιπόν, το συγκεκριμένο φοράει τη μηχανή 1151 της Omega. Φυσικά όπως θυμούνται οι παλαιότεροι η εταιρία δεν είχε in-house caliber ακόμα τότε. Αντίθετα με το Speedmaster Reduced, ένα άλλο αυτόματο Omega της εποχής, που φοράει την ΕΤΑ 2890-A2 με τον χρονογράφο σαν έξτρα module, το MK40 φοράει τροποποιημένη Valjoux 7751 που είναι χρονογράφος από τη μάνα του. Ενδιαφέρον είναι ότι το καπάκι πίσω δεν είναι βιδωτό, αλλά κλείνει με πίεση. Το δικό μου μετράει περίπου +5δεύτερα/μέρα, που νομίζω είναι καλά για μοντέλο του 1999 (απ'όσο μπορώ να ξέρω). Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία δικιά μου από μέσα αλλά έχω φωτό αρχείου:
Το dial είναι αρκετά πολύπλοκο για να υποστηρίξει τις λειτουργίες του συγκεκριμένου μοντέλου. Αυτές είναι:
Ώρα: τα δύο λευκά χέρια με lume
Δευτερόλεπτα: στο subdial τις 9 ο λεπτός δείκτης
24η αναπαράσταση της ώρας: στο subdial τις 9 ο παχύς δείκτης με το βέλος
Δευτερόλεπτα του χρονογράφου: ο μεγάλος κόκκινος δείκτης
Ημερομηνία: ο μεγάλος δείκτης με το κίτρινο αεροπλανάκι
Μέρα της εβδομάδας: subdial στις 12, αριστερά
Μήνας: subdial στις 12, δεξιά
Λεπτά του χρονογράφου: subdial στις 12
Ώρες του χρονογράφου: subdial στις 6
Επίσης ιδιαίτερο είναι το βάθος του dial. Μετρώντας από την πλάκα μέχρι το τζάμι (sapphire), έχουμε 2 επίπεδα subdial hands και μετά 4 επίπεδα κεντρικά hands. Ως εκ τούτου η απόσταση είναι μεγαλύτερη απ ότι έχω συνηθίσει, χωρίς όμως να γίνεται άσχημο.
Ωραίο είναι και το lume του που φωτίζει τους βασικούς δείκτες και τους αριθμούς στις ενδείξεις των ωρών.
Η κάσα είναι 39mm, το πάχος είναι 14mm και το άνοιγμα για το μπρασελέ είναι 18mm.
Σαν σχήμα είναι αναμφισβήτητα Speedmaster, με την ταχυμετρική κλίμακα και το κρύσταλλο να κάθονται πάνω στην κάσα σαν ανεστραμμένος κώνος, τα κοψίματα στα lugs και το Speedmaster μπρασελέ.
Διαφορά κάνει το κρύσταλλο που δεν είναι υπερυψωμένο, αλλά κάθεται στο ίδιο ύψος με το bezel.
Σημ.: οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί διαφορετικές μέρες και ώρες. Όπως προείπα σκεφτόμουν μέρες να κάνω την παρουσίαση αλλά κάποιος άλλος -μικρός και νεογέννητος- είχε άλλη άποψη.