Απάντηση

Όνομα:
E-mail:
Τίτλος:
Εικονίδιο:

Περισσότερα Smileys [Άνοιγμα]
Τα επιπλέον Smileys, εμφανίζονται μέσα σε [img]..[/img].
Επαλήθευση:

Συντομεύσεις: Alt+s για αποστολή, Alt+p για προεπισκόπηση


Περίληψη θέματος

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάρτιος 15, 2021, 12:07:12 μμ »

Και σε μεγενθυση από mountain bike 😆


 :D :D :D :D :D :D :D
Στάλθηκε από: blah
« στις: Μάρτιος 15, 2021, 11:18:08 πμ »

Στάλθηκε από: Spyoly
« στις: Μάρτιος 15, 2021, 09:36:57 πμ »

Και σε μεγενθυση από mountain bike 😆

https://www.youtube.com/watch?v=-RuhqNs62uM

Ήταν μια λύση που είχαν επεξεργαστεί τον 18 αιώνα και αφορούσε την ομαλή λειτουργία  των ναυτικών χρονομέτρων.
Διαχρονικά αρκετοί κατασκευαστές έμειναν πιστοί σε αυτό το σχέδιο  μετάδοσης ενέργειας του <ελατηρίου>.
Σήμερα ,σε μικρογραφία πλέον, είναι από τα ποιο όμορφα τμήματα ενός χειροποίητου μηχανισμού.
Στάλθηκε από: Wagner669
« στις: Μάρτιος 14, 2021, 23:06:23 μμ »

...προφανώς και είναι το αποτέλεσμα της ερωτικής ενωσης ενός ρολογιού με ένα .......ποδήλατο.  :D :D :D :D :D

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


θα μπορούσε κάλλιστα να παει στο θεμα με τα ποδήλατα  :D :D :D :D :D


@Gnl1977
βρηκες χρονο και αναψες φωτιες σημερα!
ενα το θεμα με τον Akira Ohira ενα με τις 4S

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάρτιος 14, 2021, 20:49:06 μμ »

Coming soon :


...προφανώς και είναι το αποτέλεσμα της ερωτικής ενωσης ενός ρολογιού με ένα .......ποδήλατο.  :D :D :D :D :D

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Μάρτιος 14, 2021, 17:14:59 μμ »

Έχουν τέτοιο στη seiko?

Στην Seiko δεν κάνουν "φανφάρες" για το θεαθηναι.... ;)

(Όταν αναπτύξω το κεφάλαιο "chain & fusee", θα καταλάβετε τί εννοώ...)
Λίγο υπομονή....
Στάλθηκε από: george_
« στις: Μάρτιος 14, 2021, 17:03:46 μμ »

Έχουν τέτοιο στη seiko?
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Μάρτιος 14, 2021, 16:29:46 μμ »

Coming soon :
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Ιανουάριος 21, 2021, 14:55:31 μμ »

Μπραβο ρε Γιωργο.
Μας εχεις πεθανει στο διαβασμα.
Ουτε Πανελληνιες να διναμε

Στάλθηκε από το PRA-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

...και που είσαι ακόμα!!!
(Κάτσε να πιάσουμε remontoir και "καδένες".....)
🤣🤣🤣🤣🤣
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Ιανουάριος 21, 2021, 01:17:16 πμ »

Μπραβο ρε Γιωργο.
Μας εχεις πεθανει στο διαβασμα.
Ουτε Πανελληνιες να διναμε

Στάλθηκε από το PRA-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Εδώ πλέον, δίνουμε παγκόσμιες, και μάλιστα, επαγγελματικού προσανατολισμού.  ;)
Στάλθηκε από: Ευρυάναξ
« στις: Ιανουάριος 21, 2021, 00:03:36 πμ »

Μπραβο ρε Γιωργο.
Μας εχεις πεθανει στο διαβασμα.
Ουτε Πανελληνιες να διναμε

Στάλθηκε από το PRA-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: oikonikos
« στις: Ιανουάριος 20, 2021, 23:00:26 μμ »

Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Ιανουάριος 20, 2021, 22:48:14 μμ »

Οι κατασκευαστές - κουρδιστών επί το πλείστον μηχανισμών-  θέλησαν να αντιμετωπίσουν το θέμα isochronism επεμβαίνοντας στις κύριες αιτίες που αλλοιώνουν τον ισοχρονισμό: τις τριβές στον μηχανισμό, το "ζύγισμα" (poise) του μπαλανσιέ, την ποιότητα του mainspring....
Πρώτος ο Τιτάνας της ωρολοποιίας A.L.Breguet, κατάλαβε την επίδραση που έχει και το hairspring στον ισοχρονισμό και συνέλαβε την ιδέα του "overcoil", το οποίο μέχρι και σήμερα θεωρείται ως η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή σε μηχανισμούς με καλό isochronism.


(Φυσικά τα πλεονεκτήματα του overcoil δεν εξαντλούνται μόνο στο θέμα του ισοχρονισμού...)

Τις τριβές, ανέλαβαν να τις μειώσουν τα jewels και ο προσεκτικός σχεδιασμός των εξαρτημάτων (αξόνων, γραναζιών κτλ).
Για το "ζύγισμα" του μηχανισμού, έχουμε αναφερθεί και νωρίτερα και δεν χρειάζεται νομίζω επανάληψη.
H εξέλιξη στην μεταλλουργική τεχνολογία έδωσε υλικά για το mainspring, τα οποία προσέδιδαν καλύτερες ιδιότητες και συμπεριφορά του ελατηρίου και βελτιωμένη αντοχή στο συνεχές "φορτισμα/ξεφορτισμα", δίνοντας έτσι την ευκαιρία ακόμα και σε "κοινούς" μηχανισμούς να έχουν πολύ καλό isochronism....
Στάλθηκε από: jiorg
« στις: Ιανουάριος 14, 2021, 22:50:36 μμ »

Ωραιος Γιωργο
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Ιανουάριος 10, 2021, 23:28:25 μμ »

Γενικά, όταν το κύριο ελατήριο (mainspring) είναι πλήρως φορτισμένο το amplitude είναι μεγαλύτερο. Όσο το ελατήριο "ξεφορτίζει", τόσο μειώνεται και το amplitude.
Ένας τρόπος για να ελέγξουμε έναν μηχανισμό ως προς τον ισοχρονισμό του είναι ο εξής:
Φορτίζουμε πλήρως το mainspring (φουλ κούρδισμα δηλαδή) και χρησιμοποιώντας timegrapher παίρνουμε μετρήσεις σε πέντε θέσεις. Προσθέτουμε τις μετρήσεις και με διαίρεση βγάζουμε έναν μέσο όρο απόκλισης, πχ 6spd.
Μετά από 24 ώρες τουλάχιστον (έτσι ώστε το ελατήριο να έχει εκφορτιστεί αρκετά) παίρνουμε πάλι μετρήσεις και βγάζουμε ξανά εναν μέσο όρο. Η διαφορά των δύο μέσων όρων μας δείχνει και το πόσο καλό isochronism έχει ο μηχανισμός του ρολογιού μας. (Μικρότερη διάφορα = καλύτερο isochronism).........
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Ιανουάριος 10, 2021, 23:03:31 μμ »

Isochronism λοιπόν (λέξη με ελληνική προέλευση από το "ίσον" + "χρόνος" ) εάν θα θέλαμε να δώσουμε κάποιον ορισμό είναι η ιδιότητα ενός ταλαντωτή να εκτελεί μια ταλάντωση σε ίσο χρόνο, ανεξάρτητα από το εύρος της ταλάντωσης αυτής.
Για να αναφερθούμε συγκεκριμένα στα ρολόγια χειρός, ο ισοχρονισμός αφορά στην ικανότητα του μπαλανσιέ να κάνει τα "πέρα-δωθε" του ομοιόμορφα.
Αυτό βέβαια σε πραγματικές συνθήκες είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς σε ένα μπαλανσιέ το εύρος ταλάντωσης μεταβάλλεται ανάλογα με το πόσο φορτισμένο είναι το κύριο ελατήριο του μηχανισμού!
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Ιανουάριος 10, 2021, 22:26:38 μμ »

Λοιπόν, καλό το εορταστικό διάλειμμα, οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα, αλλά ήρθε ο καιρός για επιστροφή στα θρανία!  :D :D :D
Ετοιμάστε τα τετράδια και τα σημειωματάρια γιατί έρχεται η συνέχεια, με την μορφή του
"ισοχρονισμού"........
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Δεκέμβριος 24, 2020, 00:06:56 πμ »

.....όπως τα λές.

Λόγω εμπλοκών, παρότι είχα ετοιμάσει αρκετό υλικό, κάπου μείναμε πίσω, να περάσουν και αυτές τις ημέρες, τραπεζώματα, υποχρεώσεις, μπλά-μπλά-μπλά, και να το ξαναπιάσουμε.

Ειχα και παρατηρήσεις / συμπληρώματα.

Αλλά, ...........του χρόνου  ;)

Χρόνια Πολλά σε όλους.  :)
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Δεκέμβριος 23, 2020, 23:22:51 μμ »

Για την συχνότητα λίγα λόγια?

Όπως αναφέρεται στα άρθρα που με κόπο μετάφρασε ο Giorgos_I, εν κατακλείδι ένας "γρήγορος" μηχανισμός έχει καλύτερη χρονομετρικη συμπεριφορά σε πραγματικές συνθήκες χρήσης. Και αυτό γιατί επηρεάζεται λιγότερο από τις κινήσεις του χεριού μας.
Στο παρελθόν, όταν οι διαγωνισμοί χρονομετρίας ήταν στις δόξες τους, η γενική παραδοχή ήταν πως ένας "αργός" μηχανισμός με μεγάλο και βαρύ τροχό ήταν η καλύτερη επιλογή εάν το ζητούμενο ήταν η ακρίβεια.
Αυτό όμως ήταν εν μέρει σωστό, μιας και οι μηχανισμοί στους παλιούς διαγωνισμούς εξετάζονταν στατικοί και κανείς δεν συνυπολόγιζε τί επίδραση θα είχε στην ακρίβεια εάν ο μηχανισμός κινούνταν. Όταν έγινε αντιληπτή και μετρήσιμη η επίδραση αυτή, πολλοί κατασκευαστές "στράφηκαν" σε ταχύπαλμες υλοποιήσεις.....  ;)
Το θέμα όμως της συχνότητας έχει πολύ ψωμί, μιας και - όπως σε όλα τα πράγματα σε αυτή τη ζωή- ο,τι κερδίζεις κάπου, το χάνεις κάπου αλλού...........
Στάλθηκε από: oikonikos
« στις: Δεκέμβριος 18, 2020, 09:46:23 πμ »

Για την συχνότητα λίγα λόγια?
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 19:48:58 μμ »

Οι πολλές γέφυρες, κρατάνε σταθερές τις αποστάσεις , αλλά και παρεμποδίζουν τις κινήσεις, σε βίαιες καταστάσεις, κτυπήματα, κραδασμούς κλπ

Το αρνητικό σε τέτοιους μηχανισμούς, είναι πλέον η πολυπλοκότητα και το βάρος.

Μιλάμε πάντα για γραμμάρια, και για μετατοπίσεις / ταλαντώσεις, του μεγέθους των δεκάτων ή και εκατοστών του χιλιοστού, που όμως είναι ικανες να αλλιώνουν τις ρυθμίσεις και την χρονομετρία.

πχ, χοντρό παράδειγμα, σε εύκαμπτα μέσα μετάδοσης κίνησης / χρονισμού, το "πήδημα" δοντιού.

Ενα άλλο σημείο, που δείχνει και την προσοχή που δείχνει μια κατασκευάστρια, ειδικά ρολογιών που προορίζονται για χρήση εκτός δεξιώσεων,  ;D, είναι και η στήριξη του μηχανισμού του μπαλανσιέ.

Εδώ, επεισέρχεται και η "παράδοση" της κάθε εταιρίας, όπως και η "εμφάνιση" του κάθε μηχανισμού.

Αναφέρομαι, στην παραδοσιακή κατασκευή της "μονόμπρατσης" κατασκευής, ή της πλήρους , αμφίπλευρης στήριξης.

Η πρώτη, παραδοσιακή, επιτρέπει όμως ταλαντώσεις, και απαιτεί μεγαλύτερα "διακενα" στην στήριξη του κεντρικού άξονα του μπαλανσιέ, με αρνητικό αντίκτυπο στις πλάγιες θέσεις και σε δυναμικές καταστάσεις. Συνεπώς, αποδεκτή σε "κοσμήματα", μη αποδεκτή, σε ρολόγια δράσης.

Με πλήρη γέφυρα, τα διάκενα / ελευθερίες ρυθμίζονται ακριβέστερα, και σε δυναμικές καταστάσεις, δεν μετατοπίζεται / ταλαντώνεται παράλληλα με την περιστροφή σε άλλο άξονα, που τελικά δημιουργεί αρμονικές που μεταβάλλουν το πλάτος ταλάντωσης, και , την ακρίβεια.
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 19:30:36 μμ »

.......
Ο μηχανισμός ενός μηχανικού ρολογιού είναι ένα μικροσκοπικό αλλά περίπλοκο σύστημα εξαρτημάτων τα οποία, σε απόλυτη αρμονία, λειτουργούν ομαλά. Τα εξαρτήματα αυτά, ντελικατα όπως είναι (ειδικά αυτά του μηχανισμού διαφυγής), επηρεάζονται από εξωτερικούς παράγοντες, όπως κραδασμοί, υγρασία, μεταβολές θερμοκρασίας... Όμως την σημαντικότερη επιρροή την έχει η θέση του ρολογιού, είτε στον καρπό , είτε εκτός καρπού. Η θέση του ρολογιού καθορίζει το πώς η βαρύτητα επηρεάζει τα κινούμενα μέρη του μηχανισμού και ειδικότερα το σύστημα διαφυγής (escapement).

Με άλλα λόγια, η χρονομετρία του ρολογιού μεταβάλλεται ανάλογα με την θέση του, εάν είναι "ξαπλωτό" ( dial up) ή στο πλάι ( crown up/down). Αυτή η αλλαγή στην χρονομετρία ανάλογα με την θέση ονομάζεται "positional error", ή αν θέλετε, σφάλμα θέσης ( δεν ξέρω εάν το αποδίδω σωστά ).
..............

Σημείωση.  :)

Διάβασα με ΠΡΟΣΟΧΗ, όλες τις αναρτήσεις του φίλου Γιώργου, Gnl1977, και τα "συμπληρώματα" που θα προσθέσω, απλώς αναφέρονται σε κάποιες κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες σχεδιασμού / κατασκευής, που προσδίδουν στους μηχανισμούς ποιότητα , διάρκεια, και υποστηρίζουν την σωστή λειτουργία, ανεξάρτητα από εξωτερικούς παράγοντες.

Η εύρυθμη λειτουργία, προϋποθέτει μικρές ανοχές, ώστε τα αποτελούντα τον όλο μηχανισμό, να έχουν σταθερότητα θέσης, και να μην έχουν "μπόσικα", ελευθερίες μεταξύ τους. Κάθε ελευθερία κίνησης, μεταφράζεται σε ανακριβή λειτουργία, και πιθανόν, σε εμπλοκές.

Ενας καλός μηχανισμός, και για την κατανόηση, θεωρούμε ότι εξετάζουμε έναν απλό, δευτερόλεπτα, λεπτά, ώρα, είτε αυτόματο, είτε χειροκουρδιστό, άντε, ας βάλουμε και μια ημερομηνία σαν complication.

Βάζουμε αυτόν τον περιορισμό, ώστε να συγκρίνουμε "ομοιους" μηχανισμούς, και εννοώ, με περίπου τον αυτό αριθμό εξαρτημάτων βασικής διάταξης.

Αρα, καλύτερος κατασκευαστικά, πιο προσεγμένος, πιο μελετημένος, είναι ένας μηχανισμός, με πολλά σημεία στήριξης, δηλαδή ρουμπίνια, που ΚΑΙ  καθορίζουν επακριβώς τις θέσεις στήριξης του κάθε εξαρτήματος ( άξονα περιστροφής και τις εμπλοκές των γραναζιών ), αλλά ΚΑΙ περιορίζουν τις απώλειες λόγω τριβών, φθορές από στραβοπατήματα, κλπ.

Ενα αντίστοιχο χαρακτηριστικό, είναι και ο αριθμών γεφυρών, που αποτελούν τον μηχανισμό. Φυσικά, αυτό καθορίζεται και από την αρχιτεκτονική του μηχανισμού, μικρός μηχανισμός, εκτεινόμενος σε ύψος, ή μεγάλος μηχανισμός, με μικρό ύψος.

Κάθε γέφυρα, περικλείει μέρος του μηχανισμού, και φέρει τα σημεία στήριξης των διατάξεων, σύνολα γραναζιών, κλπ.

Αρα, ένας μηχανισμός, με αρκετές γέφυρες και αριθμό ρουμπινιών ( jewels ), θεωρητικά, είναι καλύτερος από ενα αντίστοιχο, με μόνο 2 -3 γέφυρες, και χαμηλό αριθμό ρουμπινιών.

Για να γίνουν κατανοητά αυτά, θα πρέπει κάποιος να δεί video αποσυναρμολήγησης μηχανισμών, για να δεί, πως ξεκινάει η αποσυναρμολόγηση, γέφυρα - γέφυρα, με την αφαίρεση των ενδιάμεσων διατάξεων, μέχρι την κεντρική γέφυρα - πλάκα, όπου επάνω της συναρμολογούνται όλα τα υπόλοιπα.
 
Στάλθηκε από: george_
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 15:03:02 μμ »

Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 14:47:39 μμ »

Οι ελβετικές εταιρείες άργησαν αρκετά να την υιοθετήσουν και πρώτη η PP άνοιξε το δρόμο
H rolex ηταν πρώτη το 1938 ,το είχε γράψει και ο Actus

Πολύ πιθανόν, καθώς είχε καταθέσει πατέντες μετά τον Β' Π.Π. Ανέφερα ότι διάβασα στην "πηγή μου" για την PP, καθώς ρολόι της με το ονομαζόμενο "Gyromax" κυκλοφόρησε το 1952, έπειτα από από πατέντες που αποδόθηκαν το 1949.
Στάλθηκε από: george_
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 12:48:52 μμ »

Οι ελβετικές εταιρείες άργησαν αρκετά να την υιοθετήσουν και πρώτη η PP άνοιξε το δρόμο
H rolex ηταν πρώτη το 1938 ,το είχε γράψει και ο Actus
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 02:37:23 πμ »

Σε ευχαριστώ Γιώργο,
Ότι θες συμπληρώνεις/αναλύεις...
 ;) ;)
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 01:50:16 πμ »

Νομίζω πως ολοκλήρωσα το regulating part...... ;)
(Εννοώ τις γνώσεις τις δικές μου φυσικά... ;))



Να μπώ ? Να χτενίσω και να συμπληρώνω ? Τεχνικά / διευκρινιστικά και συμπληρωματικά ? Μονον στο κομάτι αυτό, ή εν γένει ότι έχεις ήδη ολοκληρώσει ?

Επι πλέον πληροφορίες είναι βασικά, από τις συζητήσεις με τους τεχνικούς και τις ώρες στους πάγκους. Δεν είναι και σπουδαία, την ουσία την κατάγραψες αψόγως .  :)
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 01:23:16 πμ »

@Gnl1977  φοβερή δουλειά Γιώργο!!

Ευχαριστώ!
Στάλθηκε από: oikonikos
« στις: Δεκέμβριος 14, 2020, 01:19:25 πμ »

@Gnl1977  φοβερή δουλειά Γιώργο!!