Ναι ο σχεδιασμός του αεροσκάφους με τα canards του παρέχει τη δυνατότητα να πηγαίνει με χαμηλή μεν ταχύτητα αλλά με επίσης όχι ιδιαίτερα μεγάλη γωνία προσβολής δίχως να βγαίνει εκτός φακέλου πτήσης. Δεν φαίνεται στο βίντεο αλλά όσοι γνωρίζουν το αντικείμενο το καταλαβαίνουν.
Sent from my Poco X3 using Tapatalk
Για να διατηρηθεί στον αέρα ένα ιπτάμενο ( ? ) αντικείμενο, θα πρέπει να "υπερνικήσει" την βαρύτητα.
Σε ένα αεροπλάνο, ( οιοδήποτε ), αυτό επιτυγχάνεται με την μάζα του αέρα που διέρχεται από τις πτέρυγες, που έχουν ειδική διαμόρφωση ( γεωμετρικά χαρακτηριστικά )
Πολύ μάζα αέρα, μεγάλη άντωση, μικρή μάζα αέρα, μικρή άντωση.
Η μάζα αέρα που διέρχεται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των πτερύγων, είναι συνάρτηση της ταχύτητας και του σχεδιασμού των πτερύγων / μέγεθός τους.
Αρα, με ΔΕΔΟΜΕΝΗ την επιφάνεια και τον σχεδιασμό των πτερύγων, υπάρχει μια "ελάχιστη" απαιτούμενη ταχύτητα, για να στηρίζεται το αεροσκάφος. Αν αυτή μειωθεί, απλώς, το αεροσκάφος, παύει να έχει στήριξη, και ...............πέφτει.

Αυτό, στην αεροπορίκή ορολογία, λέγεται απώλεια στήριξης, ( στολάρισμα ), και σε κάθε περίπτωση, προσπαθούμε να το αποφύγουμε.

Στο συγκεκριμένο, η ταχύτητα μειώνεται μεν, αλλά, ΔΕΝ σταματα. Αν σταματούσε, απλώς, .......θα μας ερχόταν στο κεφάλι.

Εδώ, είναι η λήψη με τηλεφακό, που το κάνει να φαίνεται ακινητο. Αλλά, ΔΕΝ είναι. Ασχέτως τίτλου.
Τα μικρής ταχύτητας αεροπλάνα, πχ εκπαιδευτικά μονοκινητήρια, έχουν αναλογικά μεγάλες πτέρυγες.
Τα μεγάλης ταχύτητας, πχ μαχητικα, έχουν μικρότερες.
Ενας άλλος παράγοντας, είναι και το σχήμα, πχ κάθετες, με κλίση, σχήματος Δέλτα, κλπ.
Επειδή, τα αεροσκάφη, κινούνται σε ένα εύρος ταχυτήτων, οι πτέρυγες ενος συγκεκριμένου, με δεδομένο το σχήμα και το μέγεθος, έχουν ειδικές επιφάνειες, που αναπτύσονται και αυξάνουν την ενεργή επιφάνεια, αλλά και κάποια γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ( καμπυλότητα ) για τις χαμηλότερες ταχύτητες απο-προς-γείωσης. Μετά την απογείωση, και με την ανάπτυξη επιπλέον ταχύτητας, οι επιφάνειες αυτές, ανασύρονται, για να μειώνεται και η οπισθέλκουσα, δηλαδή σντίσταση στην κινηση.
Ανάλογα με το βάρος απογείωσης, και φυσικα, με το υψόμετρο - θερμοκρασία αέρα, η ανάπτυξη των διαφόρων επιφανειών των πτερύγων, διαφοροποιείται.
Ολα τα σχετικα στοιχεία, αναφέρονται
στον φάκελο πτήσης, που καθορίζει τα ασφαλή όρια , ανα τύπο, βάρος, ύψος, κλπ.
Αλλα στοιχεία υπολογίζουν στο Rafale με έναν χειριστή και 15 λεπτά επίδειξης, και άλλα σε ένα με πλήρες φορτίο καυσίμων, και οπλισμό.
Αλλιώς γυρίζει ένα άδειο, αλλιώς ένa φορτωμένο. Και με άλλη ταχύτητα - μήκος διαδρόμου - φεύγει το ένα, με άλλο το άλλο.
Και στους ελιγμούς, με πλήρη ισχύ, εννοείται ότι μειώνεται ο χρόνος παραμονής στον αέρα.
Φυσικά, όλα τα αεροσκάφη, έχουν προειδοποίηση απώλειας στήριξης, που σου φωνάζει "ΞΥΠΝΑ", και μερικά, ανάλογα με το ύψος, μπορούν να κάνουν και κινησεις αποφυγής, αν ο "μάστορας" τελεί σε κατάσταση χωρίς αντίληψη.
Ειναι πάρα πολύ πολύπλοκο το θέμα, για να εξηγήσει κανείς, ( εν προκειμένω εγώ ), την όλη διαδικασία.
Αναφέρω δύο παραδείγματα, πολιτικής αεροπόρίας, μια και τα της πολεμικής, είναι ΜΗ δημοσιεύσιμα.
Ολυμπιακή, αεροσκάφος 747
Κράτηση κινητήρα, χωρις αρκετή ταχύτητα στην φάση της απογείωσης. Η Boeing, θεωρεί το αεροσκάφος "απωλεσθέν", μαι και τα στοιχεία πτήσης, όπως κατεγράφησαν, δεν υποστηρίζουν πτήση. Και όσες φορές επιχείρησαν την απανάληψη,...........ΜΠΑΜ.
Ο "δάσκαλος" ομως, το έφερε πίσω.
https://www.youtube.com/watch?v=4WSPY9z89bUΠτήση 522 Ηλιος,
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B7_522_%CF%84%CE%B7%CF%82_Helios_AirwaysΑν το είχαν προγραμματίσει ολοκληρωτικά, θα έρχόταν στην προσγείωση και μόνο του. Επεσε από ελλειψη καυσιμων.
@Spyoly @pugman