Υπέροχο ρολόι σε υπέροχή περιοχή, στην οποία έζησσ 4 χρόνια περίπου σε περίοδο που 1) ήταν χωματτόδρομος μέχρι τη Γρανίτσα, 2) για να πας στα Άγραφα έπρεπε να πας με αυτ/το μέχρι τη Βίνιανη και από εκεί με μουλάρι μέσα από το ποτάμι μέχρι τα Άγραφα και 3) για τη Νεράιδα, έπρεπε να πας πας από Λαμία και Καρδίτσα. Είχε γίνει όμως η γέφυρα χωρίς δρόμους προσπέλασης, και το φράγμα και για να πας στο Αγρίνιο έμπαινες στο φέρρυ της ΔΕΗ!!!
Με ποια μαθηματικά έβγαλες αυτό το νούμερο Γιώργο?
Χωρίς μαθηματικά. ! Από την περιγραφή. Πότε γίνονταν αυτά ? Με ειλικρινή απορία.
Το ανάγλυφο της Ελλάδας, πάντα εθετε τεράστιους περιορισμούς στην μετακίνηση. Για το λόγο αυτό, μέχρι και σχετικά πρόσφατα , πχ 60's, πολλά μέρη ήταν δυσπρόσιτα ή εξυπηρετουντο από τις πλησιέστερες σε αυτά ακτές. Καϊκι στην "σκάλα", και από εκει με διάφορα μέσα στον τελικό προορισμό. Στα βουνά, ίσχυαν άλλες χρήσεις.
Το θετικό ήταν ότι κάποια μερη ( πολλά ), ήταν και απροσπέλαστα σε εχθρικές δυνάμεις, οπότε με οχύρωση των περασμάτων, η περιοχή έμενε απάτητη. Γνώστες οι Ελληνες, το χρησιμοποίησαν σε όλες τις εκστρατείες ενάντια στην χώρα.
Οπότε, από τις περιγραφές σου η απορία είναι για ποιές χρονολογίες μιλάμε.
Ολως τυχαίως, ένας "αδελφός", έχει εκπονήσει μία διδακτορική διατριβή
Ντάσιος, Παναγιώτης (2011, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών),
Η στράτα των νομάδων Σαρακατσαναίων Αγραφιωτών και το πολιτισμικό ίχνος της, που περιγράφονται τα πάντα, που τα περπάτησε, από τους αρχαίους δρόμους, μέχρι την πρόσφατη κατάσταση.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται, αυτή είναι.
https://web.archive.org/web/20140424090923/http://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/id/23989#page/1/mode/2up