Λίγα λόγια και για την "δυναμική ζυγοστάθμιση" :
Αυτή γίνεται αφού τοποθετηθεί το ελατήριο (hairspring) στον τροχό (balance wheel), με σκοπό να διορθώσει την όποια επίδραση μπορεί να έχει το hairspring στην ισορροπία του συστήματος.
Η τοποθέτηση του ελατηρίου είναι μια πολύ "λεπτή" εργασία, κατά την οποία η μία άκρη του ελατηρίου ενωνεται με τον άξονα του τροχού με την χρήση πρεσαριστού μεταλλικού δακτυλίου (collet). Η άλλη άκρη- η εξωτερική- στερεώνεται σε πείρο που φέρει ο "ρυθμιστής" (regulator).
Μεγάλη σημασία για την σωστή λειτουργία του συνόλου έχει το μήκος του hairspring αλλά και η καμπύλη που θα σχηματιστεί στην άκρη του, έτσι ώστε να εκτείνεται και να συσπειρώνεται ομόκεντρα.
Σε αυτή την φωτό, από μηχανισμό VC, διακρίνεται και ο πείρος συγκράτησης του hairspring στον ρυθμιστή -κάτω όπως βλέπουμε να δείχνει το χοντρό βελάκι- , αλλά και η καμπύλη που δίνεται στο ελατήριο στο σημείο που περνά από τα "curb pins", τους δύο πείρους δηλαδή από τους οποίους περνά το hairspring - πάνω βελάκι- και σκοπό έχουν την ρύθμιση του ενεργού μήκους του, άρα και της χρονομετρίας του μηχανισμού.
Σε αυτή την φωτό διακρίνεται καλύτερα ο ρυθμιστής (regulator), καθώς και τα curb pins (1) και το σημείο αγκιστρωσης του εξωτερικού άκρου του hairspring (2).
O ρυθμιστής περιλαμβάνει επίσης κινούμενο μοχλό, ο οποίος μεταβάλλει την θέση των curb pins και άρα και το μήκος του ελατηρίου.
Αυτός εν ολίγοις είναι και ο ένας τρόπος κατασκευής του μπαλανσιέ καθώς και ο τρόπος ρύθμισης του....