ωραίο θέμα!
ναι, φθίνουν. Φαίνεται στον αριθμό των ποστ και στον αριθμό των νέων θεμάτων που (δεν) ανοίγουν.
Σε όλα τα φόρα του εξωτερικού, η αίσθησή μου είναι ότι έχει μειωθεί δραστικά η κίνηση. έχει ξεφτίσει το πράγμα.
Αιτίες ? χμ πολλές θα έλεγα.
1. οι τιμές των ρολογιών. Κυρίως των ελβετικών. Δεν μπορεί να θεωρούμε λογικό για μισθούς τα 600 ευρώ και ταυτόχρονα να λεμε ότι δεν υπάρχουν νέοι στο χόμπυ. Πώς να υπάρξουν στο χόμπυ, όταν ένα Τιούντορ έχει 3Κ ??
2. Οι αυξήσεις: τα τελευταία χρόνια παρατηρώ μια δραστική αύξηση τιμών που δεν δικαιολογείται πέρα από το γεγονός ότι για ορισμένα κράτη και ανθρώπους υπάρχει αρκετό πληθωριστικό χρήμα.
3. οι συμπεριφορές πολλών ρολογόφιλων που θέλησαν να γίνουν ντίλερς σε μια νύχτα. Αν αγόρασες το ρολόι 300 ευρώ και θέλεις να το πουλήσεις 900, ποιος θα πάρει σοβαρά το χόμπυ ? πολύ περισσότερο ποιος θα ασχοληθεί ? ή ποιος θα παραμείνει σε αυτό?
4. η ρόλεξ. Καλά ρολόγια. Αντικειμενικά καλά ρολόγια (από κατασκευή, αντοχή, τεχνολογία, εμφάνιση, κύρος κλπ κλπ). όμως οι πρακτικές πωλήσεων, έχουν οδηγήσει και ιδιώτες να συμπεριφέρονται ανάλογα. Και τελικά, εκεί που λέγαμε για πολλές πωλήσεις, τώρα υπάρχουν ελάχιστες (με τις υψηλές τιμές) που προσπαθούν να αποφέρουν το αντίστοιχο κέρδος των πολλών (πωλήσεων).
5. η συμπεριφορά πωλητών σε καταστήματα (1.000 καρδινάλιοι): προσωπικά έχω αντιμετωπίσει και τα δύο άκρα του εύρους. από πολύ ευγενικοί και πρόθυμοι-εξυπηρετικοί εώς πολύ αγενείς. Πάντως, όπως έλεγε και λέει ακόμη ο θείος μου "με τα λεφτά μου, γ@μw τον μάστορά μου" Θα πάω και θα ψωνίσω από εκεί που δεν τους πειράζει να μου δείχνουν (προσεκτικά) δέκα ρολόγια. και θα διαλέξω μετά την τρίτη φορά που θα ψωνήσω
6. Η λειτουργία των διαφόρων φόρα: βγάζει η Α εταιρεία ένα ρολόι, έχει 50% αύξηση πάνω από το μοντέλο που αντικαθιστά, μπορεί να υπάρξει κάποιο σχόλιο από κάτω για την (αυξημένη) τιμή, έρχεται και ένας και λέει "εεε με λίγη έκπτωση φθάνεται το ρολόι", ή κάποιος άλλος "εεε, δικαιολογείται, έβαλε ζαφείρι". Χ€στηκε η φοράδα στο αλώνι για το ζαφείρι. Κάπου χάσαμε τελείως την κριτική μας ικανότητα. Η έλλειψη (καλόπιστης) κριτικής απέναντι σε πρακτικές και μοντέλα εταιρειών δεν βοηθά ούτε τις εταιρείες ούτε το χόμπι
7. Οι απεριόριστες "περιορισμένες" κυκλοφορίες. είχαμε την Ω, προέκυψε και η σέικο. 15000 τμχ η μία 7000 η άλλη. Και ο μαγαζάτορας να λέει "δεν γίνονται εκπτώσεις στα περιορισμένης κυκλοφορίας" Ναι, μόνο εσύ, εγώ και η μισή υδρόγειος. Ρε μήπως τα κανονικής κυκλοφορίας θα είναι πιο επιθυμητά στο μέλλον, ως λιγότερα? (σε σχέση με τα λίμιτεντ)
8. Τα σμαρτ ρολόγια. είτε το θέλουμε είτε όχι οι νεότεροι αυτά ξέρουν, αυτά θεωρούν χρήσιμα-εύκολα στη χρήση, αυτά μπορούν να αγοράσουν.
9. Το ινσταγκραμ και τα λοιπά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το να παρουσιάζουμε ότι αγοράσαμε ένα ρολόι των 15Κ μόνο και μόνο για να επιδειχτούμε, απλά στρέφει περισσότερους στα σμαρτ ρολόγια.
Κάποτε, με 800 ευρώ αγόραζες αξιοπρεπές ελβετικό ρολόι. Τώρα ένα rado έχει 2 χιλιάδες.