Θα διαφωνησω με τους προλαλησαντες παντως.
Ειναι γεγονος οτι στο κορυφαιο της επιπεδο το γκρουπ επασχε σε brand awareness.
Ελληνιστι, κανεις πλην των φορουμιακων δεν ειχε καν ακουστα μαρκες -κολοσσους και εξαιρετικα ιστορικες εταιρειες οπως η Breguet, η Blancpain, η Glashutte.
Mη βλεπετε εμας που μαστε ενα ελαχιστο τμημα, βγειτε σε μια καφετερια και δειτε ποιος ξερει πχ την Hublot και ποιος τη Breguet κτλ.
Αυτο θελει να αναστρεψει το γκρουπ με αυτες τις συνεργασιες.
Εχεις αρχικα τον τεραστιο ντορο που γινεται στα media. Απειροι φιλοι μου ΠΑΝΤΕΛΩΣ αχετοι με το χομπι στο λανσαρισμα του moonswatch μου εστελναν αρθα και φωτο απο σοσιαλ κτλ και με ρωτουσαν τι ειναι αυτο, αν πηρα, αν ειναι καλο να παρουν κτλ.
Οποτε με τη μια εχεις ενα event με παγκοσμια προβολη που στρεφει τα ματια σε σενα. Εχουμε την προβολη λοιπον... Τι προβαλει ομως?
"Δενει" 2 εκ διαμετρου αντιθετες εταιρειες της : Μια φτηνη, πασιγνωστη, fun, με μια ιστορικη, luxury, ομως undervalued εταιρεια.
Τι πετυχαινει?
-Τεραστια προβολη και Hype, που χρειαζεται κυριως η 2η. Ολος ο κοσμος ασχολειται και με τις 2 στον Τυπο, στα σοσιαλ, παντου. Και μπορει η Ω να μην το χε τοση αναγκη, αλλα η ΒΡ σιγουρα χρειαζεται.
Οταν ενα 50φ το βρισκεις πλεον ιδια τιμη με ενα sub, κατι δεν παει καλα. Δε θα μπω στη διαδικασια vs, ειναι γνωστη η εκτιμηση μου και στις 2 μαρκες (ωρολογιακα τουλαχιστον). Αλλα οταν ενα ρολοι που επαιρνες μεχρι προσφατα 6-7χ, θες τωρα 10-11χ για να το παρεις, η κονε, λαδωμα, buying history κτλ, ενω το αλλο ειναι ενα ρολοι των 15χ που βρισκεις ευκολα επισης στα 11-12, τοτε ο 2ος κατι δεν κανει καλα στις πωλησεις του.
Η συνεχεια του hype και η κατασταση με την "ελλειψη" τους scalpers etc, παροτι ακρως εκνευριστικη για μας που αγαπαμε το χωρο, δυστυχως ειναι μια ταση που παρατεινει αυτη την υπερπροβολη, το hype και αρα την προστιθεμενη αξια που συνδεει ο καταναλωτης
με το προιον. Απο τα Ρολεξ στο χωρο μας, μεχρι συλλεκτικα nike , Luis vuitton , ferrari και δεν ξερωγωτιαλλο, πλεον υπαρχει το φαινομενο του exclusivity που συνδεεται με την αποκτηση ενος αγαθου που εχει "λιστα αναμονης", ειναι σπανιο, θελει κονε κτλ .
Τραγικο μεν, αλλα ετσι ειναι η αγορα αυτη τη στιγμη και ολα αυτα δινουν περισσοτερο κυρος και κανουν πιο ποθητο το προιον στις μαζες. Χαλανε τη μαγεια για τους χομπιστες, αλλα ειμαστε μειοψηφια.
-Πολλες πωλησεις, αρα αμεσα εσοδα- και μαλιστα σε τιμες πολυ καλες για τη swatch . Τα 250-300 που ναι αυτα τα ρολογια ειναι σαφως πανω απ το Μ.Ο. τιμης ενος swatch, αλλα αρκετα προσιτη ακομα για να μην κολωσει ο επιδοξος αγοραστης.
Επισης το συνδεομενο ρολοι (μουν, 50φ) ανεβαινουν/ θα ανεβουν επισης σε πωλησεις.
- Βαζεις και ενα ρολοι του γκρουπ στον ασχετο πιτσιρικα που δε θα εδινε λεφτα για μηχανικο ρολοι, παρα μονο για apple watch. Ετσι τον μπαζεις στο χωρο του "κανονικου ρολογιου", το φερνεις στο δικο σου πελατολογιο, του φυτευεις και την ελπιδα οτι με τα πρωτα
του καλα λεφτα να παρει ενα μουν. Ετσι χτιζεις μελλοντικο πελατολογιο

Το κυριο (ισως μοναδικο) αντεπιχειρημα που ακουω πολυ ειναι οτι ετσι υποβαθμιζει, φτηναινει την εταιρεια κτλ.
Εδω εγκειται η διαφωνια μου .
Αρχικα εχει να κανει με το λανσαρισμα, τον τροπο διαθεσης , το branding κτλ.
Η καμπανια τρεχει απ τη swatch, το ρολοι το βρισκεις ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε μπουτικ της swatch, το κυριο branding ειναι παλι swatch. Ειδικα στο ΒΡ, δε θα υπαρχει καν το ονομα Blancpain στο ρολοι, μονο τα αρχικα JB να υποδηλωνουν τη συνεργασια.
Επισης ειναι τετοια η διαφορα και ωρολογιακα αλλα και τιμολογιακα, που δε νομιζω να υπαρχει καμια απολυτως συγχυση .
Δε νομιζω κανενας που πηρε το moonswatch να θεωρει οτι πηρε Ω, ακομα και παιδια που το χουν και το φορανε σα swatch το ονοματιζουν. Εχουν επινγωση δηλαδη οτι πηραν ενα swatch που απλα εχει το look ενος iconic ρολογιου .
Δεν πιστευω οτι καποιος πηρε ρολοι με 250ε και περιμενει μηχανικο χρονογραφο η φινιρισμα Ω, ΒΡ
Οποτε δεν νομιζω οτι εχουν να χασουν κατι οι μαρκες αυτες, ισα- ισα.
Η
εκτοξευση κατα 50% των πωλησεων του speemaster μετα το λανσαρισμα του moonswatch το αποδεικνυει. Και μαλιστα ενω το ρολοι εχει ηδη παρει καμποσες αυξησεις και οι παλαι ποτε γενναιες εκπτωσεις εχουν εξαφανιστει...
Επομενως και οι 2 μαρκες κερδισαν και σε φημη και σε χρημα-και μαλιστα πολυ. Μαλλον ξερουν λοιπον τι κανουν - και γι αυτο το επαναλαμβανουν

Αν με ρωτατε αυτα τα collabs ειναι ισως το καλυτερο marketing campaing εδω και καιρο στο χωρο αυτο.