Τελικα ο Early Santa μας λυπηθηκε και δεν εφερε γκουμουτσοινβικτα (ισως δε χωρουσε στο σακο?
) και εφερε απ το ...ξαδερφακι, τη Glycine!
H Glycine λοιπον ειναι μια Ελβετικη εταιρεια που μετρα λιγο παραπανω απο εναν αιωνα ζωης.
Ιδρυθηκε το 1914 στην Ελβετια και αν και αρχικα ασχολιοταν με γυναικεια ρολογια και εφτιαχνε και τις δικες της μηχανες.
Αυτο που θα την εκανε γνωστη ομως ηταν το μοντελο Airman, το πρωτο ρολοι με μπεζελ 24ωρο που επετρεπε την παρακολουθηση μιας εξτρα ζωνης ωρας.
Η ιδεα για τη δημιουργια ενος τετοιου ρολογιου ηρθε κατοπιν συζητησης ενος πιλοτου του Chat Brown με εναν πωλητη της εταιρειας, κατα τη διαρκεια μιας πτησης.
Ο πιλοτος εξεφρασε την αναγκη/ επιθυμια για ενα ρολοι που θα μπορουσε να παρακολουθει περισσοτερες ζωνες ωρας απο μια, μια αναγκη που μεγαλωνε με την ταχυτατη εξαπλωση των πτησεων.
Ο πωλητης το μετεφερε στην εταιρεια και voila! το 1953 κυκλογορησε το Glycine airman , ενα ρολοι που το μπεζελ του ειχε 24ωρη κλιμακα και με την περιστροφη του μπορουσες να υπολογισεις αμεσα μια 2η ωρα.
Mαλιστα ειχε την ιδιαιτεροτητα οτι εκανε μια περιστροφη /24 ωρες, κι οχι 12 που κανουν τα συμβατικα ρολογια.
Mια δευτερη κορωνα στο "4" επιτεπει με το βιδωμα-ξεβιδωμα της το κλειδωμα η την απελευθερωση αντιστοιχα του μπεζελ.
Το ρολοι εγινε με τη μια επιτυχια και ηταν εξαιρετικα δημοφιλες σε πιλοτους, ενω συντομα αυτη η δημοτικοτητα μεταφερθηκε και στις ενοπλες δυναμεις.
Τοσο πιλοτοι οσο και πεζικαριοι του Αμερικανικου στρατου το τιμουσαν δεοντως (ηταν απ τα δημοφιλεστερα ρολογια στο Βιετναμ), ενω βγηκε και ειδικη εκδοση για το Ναυτικο (The Chief).
Mαλιστα φορεθηκε και σε καποιες διαστημικες αποστολες, με επιφανεστερη την αποστολη Gemini 5, μια πτηση στην οποια ο Charles (Pete) Conrad εσπασε το Σοβιετικο ρεκορ παραμονης στο διαστημα, μενοντας σχεδον 8 ημερες.
Κατα τη διαρκεια της πτησης φορουσε το αγαπημενο του airman, που ηταν ενα διαπιστευτηριο της ποιοτητας και αντοχης του ρολογιου.
Στην πορεια των χρονων η Glycine εβγαλε παμπολλα μοντελα -παραλλαγες.
Τα GMT που εχουν κι εναν εξτρα δεικτη , οποτε επιτρεπει την παρακολουθηση μιας ακομη ωρας (κι εκτοτε το κλασικο που χε μονο μπεζελ λεγεται purist), μοντελα με 12ωρη κλιμακα/ περιστροφη ( double twelve , etc), επετειακα (με πολυ πετυχημενο το airman 18) , το sst με εσωτερικο μπεζελ, πολα μεγεθη, χρωματα και υλικα.
Toσο το vintage-military look οσο ξαι η ιστορια με εκαναν να το θελω αρκετα αυτο το ρολοι . Το μονο δυσκολo να βρεις καποιο απ τα παμπολλα μοντελα που να σ αρεσει σε καλη τιμη εκτος Αμερικης.
Ομως ηρθε το φετινο BF και η invicta ( που χει εξαγορασει κοντα μια 10ετια τη Glycine) εκανε καποιες εκπτωσεις και μεσα σ αυτα ηταν κι ενα Glycine που μαζι με το The Chief ηταν τα μοντελα που μου χαν κινησει το ενδιαφερον.
Το εν λογω μοντελο βγηκε το 2022 και ειναι σχεδον πανομοιοτυπο με το αυθεντικο.
Ανηκει στη σειρα "vintage" και ειναι το GL0378
Ιδιες διαστασεις κασας ( 40μμ διαμετρο, 12.5 παχος) , αλλα η διαφορα -κι αυτο που με ιντριγκαρε- ηταν το χρωμα .
Ενω μοιαζει με πατιναρισμενο bronze, ειναι κανoνικο ατσαλι που χει υποστει επεξεργασια για να επιτευχθει αυτο το λουκ .
Οποτε παιρνεις και το used/ distressed vintage look του μπρουτζου, χωρις να χεις θεματα με πρασινισμα, αλλοιωση κτλ (που σε αλλους αρεσουν, εμενα οχι).
Επισης του δινει και το κατιτις ωστε να ξεχωριζει και αισθητικα στη συλλογη.
Το dial επισης ειναι πιστο στο πρωtοτυπο, οντας λευκο, με τυπωμενη 24ωρη κλιμακα , τα αναγνωριστικα am-pm-noon στα αντιστοιχα σημεια, , sword hands με το ταιριαστο βιντατζ λουμ ( που ναι μονο στη σειρα vintage και τα προτιμω) και κοκκινη ημερομηνια. Ο κυκλωπας ειναι συγχρονη προσθηκη κι αν και δε με τρελαινει, δε με χαλαει κιολας.
Απο μηχανη φοραει την πολυ καλη κι αξιοπιστη ΕΤΑ 2893/ SW300, τροποποιημενη για την 24ωρη περιστροφη που ειπαμε και με την τσαχπινια του αεροπλανου στο ροτορα, για να δειξουμε και την Ιστορια μας λιγο.
Ερχεται σε ενα πολυ ανετο 22ρι νατο, τα οποια αν και δε συμπαθω, το συγκεκριμενο δινει ελαχιστο υψος ενω τα ταιριαστα anique bronze buckle και keepers ειναι ωραια λεπτομερεια.
Γενικα το ρολοι φοριεται πολυ καλα, τοσο λογω διαμετρου-παχους κασας, αλλα κι ελαφρως κυρτων lugs .
We got ourselves a keeper gentlemen!