Θα σταματησω να σας παιδευω με γαλακτοκομικα προιοντα και ηρθε η ωρα για μια ακομα παρουσιαση!
Το νεο μου αποκτημα ειναι το Parmigiani Fleurier Tonda GT.
Προκειται για την προταση της Parmigiani Fleurier στον εξαιρετικα δημοφιλη χωρο τον integraded bracelet sports watches.
Το κακο με την τεραστια απηχηση αυτης της κατηγοριας τα τελευταια χρονια ειναι οτι εχουν παρει τετοια ανηφορα οι τιμες που τα περισσοτερα πλεον ειναι απαγορευτικα.
Κι ακομη κι αυτα που δεν ειναι, δεν αποτελουν πια καλες value propositions κατ εμε, κατι που εκανε δυσκολη την επιλογη.
Ευτυχως υπαρχει και η Parmigiani Fleurier βεβαια, που, αν και εξαιρετικης ποιοτητας εταιρεια ΥΩ, αντιμετωπιζει το προβλημα της ελλειψης Hype που καθοδηγει την αγορα τα τελευταια χρονια.
Κι αυτο το προβλημα ειναι ο καλυτερος φιλος ενος χομπιστα, γιατι μπορεις να παρεις εξαιρετικα ρολογια σε λογικες (για τα δεδομενα) τιμες.
Βεβαια τα τελευταια 2 χρονια βλεπω οτι πλεον αρχιζει και γινεται αρκετα δημοφιλης και συντομα θεωρω θα αλλαξει αυτο, οποτε οποιος ψαχνεται για ενα πολυ δυνατο κομματι σε λογικες τιμες, ειναι μια μαρκα που δεν πρεπει να προσπερασει.
Η ιδια η εταιρεια ειναι αρκετα νεα στο χωρο. Ιδρυθηκε το 1996 απ το Michel Parmigiani, που -αν και με επιθετο ιταλικου γαλακτοκομικου - ειναι Ελβετος.
Ο ιδιος ειχε μεγαλη εμμονη με τα ρολογια και ετσι ξεκινησε την καριερα του. Ως αναπαλαιωτης ρολογιων τοιχου, τσεπης κτλ.
Συντομα εκανε τοσο δυνατο ονομα που βρεθηκε να καταπιανεται με φαμπερζε, σπανια ρολογια-αντικες η να συνεργαζεται με μουσεια και εταιρειες οπως η Πατεκ Φιλιπ.
Καπως ετσι του εφεξε και η τυχη, αφου καποια στιγμη κληθηκε να ασχοληθει με την τεραστια και εξαιρετικα σπανια συλλογη της οικογενειας Landolt, απογονους και διαχειριστες του Sandoz Foundation.
Προκειται για μια ομπρελα επιχειρησεων που περιλαμβανει τραπεζες, φαρμακευτικη (Novartis), ξενοδοχεια κτλ .
Εχει ομως και μεγαλο εικαστικο/ κοινωνικο εργο και ενας απ τους στοχους της ειναι η διατηρηση των ελβετικων παραδοσιακων τεχνικων οπως η ωρολογοποιια.
Εξαγορασε την εταιρεια του Parmigiani λοιπον και του δωσε λευκη καρτα να μεγαλουργησει...
Ετσι, με τις πολυ βαθιες τους τσεπες ο Michel Parmigiani ξεκινησε μια πορεια οδηγουμενος απ την αγαπη αλλα και την τελειομανια του.
Εξαγορασε η και ιδρυσε αρκετες θυγατρικες ,δημιουργοντας μια αλυσιδα συνεργαζομενων προμηθευτων που φτιαχνει σχεδον τα παντα in house.
Aν θυμαμαι καλα, μονο τα τζαμακια και τα δερματινα λουρακια δε φτιαχνουν οι ιδιοι (Και μαλιστα, επειδη απ τη Vaucher, την εταιρεια δηλαδη που φτιαχνει τους μηχανισμους της, αγοραζει ενιοτε η Hermes για τα πιο ΥΩ κομματια της, η Parmigiani Fleurier ειναι και η μονη αλλη εταιρεια που η Hermes δινει λουρακια της).
Η ιδια προμηθευει ενιοτε με κασες, dials, καλιμπρες κτλ μερικους απ τους πιο δυνατους παιχτες του κλαδου, οπως η Πατεκ, η ΑΡ, η Richard Mille etc.
Προκειται για τη 2η πιο αυτονομη/ καθετα ολοκληρωμενη Ελβετικη εταιρεια μετα τη Ρολεξ.
Και φυσικα εχει και το ρομαντικο πλεονεκτημα να ναι ανεξαρτητη, με τσεπες ομως βαθιες οπως σε ενα γκρουπ!
Αρχικα εστιαζε σε πιο dressy κομματια και κυριως απο πολυτιμα μεταλλα.
Επισης εκανε αρκετα one off κομματια κατα παραγγελια, τα οποιοα ηταν αριστουργηματα- πλην πανακριβα!
Συντομα ομως αντιληφθηκε την αναγκη να ανοιξει προς το ευρυτερο κοινο κι εβγαλε πιο προσιτα μοντελα, σε ατσαλι και με πιο σπορ χαρακτηρα.
Οπως θα δουμε ομως παρακατω, ακομα και τα πιο σπορ της κομματια εχουν αρκετες τσαχπινικες πινελιες που τα κανουν πιο ...μποεμ να πω? dandy να πω? απαρατηρητα παντως δεν περναν!
Το εν λογω μοντελο λοιπον ειναι το Tonda GT, που αρχικα κυκλοφορησε το 2020.
Η βερσιον που πηρα ειναι με το λευκο dial με μαυρα στοιχεια ( εχει λιγο αερα "panda") που βγηκε το 2021.
Δυστυχως αν και το βρηκα σε εξαιρετικη τιμη, ηταν με το καουτσουκ λουρακι αντι για μπρασελε και αυτη τη στιγμη βρισκομαι σε αναζητηση και του μπρασελε του.
Το ρολοι ειναι 42ρι και ειναι απ τα ελαχιστα της κατηγοριας που δε φαινεται/φοριεται μεγαλυτερο.
Σε αυτο βοηθαει τοσο η πολυ λεπτη κασα (11,4 χιλ) οσο και τα κυρτα, tear drop lugs.
Αυτα μαλιστα ειναι απ τα πιο ιδιαιτερα και αποτελει σημα- κατατεθεν της σχεδιαστικης φιλοσοφιας της εταιρειας.
Την ιδιαιτερη σχεδιαστικη φιλοσοφια ακολουθει και η κασα, με γυαλισμενα πλαινα και coin edge bezel που καταληγει σε ξανα γυαλισμενο τελειωμα.
Φυσικα και το καντραν βριθει λεπτομερειων :
Εξωτερικο υψωμενο minute track , απο μεσα ενα γραμμωτο στεφανι στο οποιο "φωλιαζουν" τα (πανεμορφα αλλα δυστυχως ανευ lume) hour markers και μετα το υπολοιπο κυριως καντραν που ειναι λευκο-ασημι με αυτο που η PF ονομαζει " guilloché clou triangulaire"
Στο "6" υπαρχει το μαυρο small seconds sub-dial, που οπως καταλαβαινουμε απ την ως τωρα παρουσιαση, δε θα μπρουσε να ναι ενας απλος δεικτης.
Απεναντιας, η διαβαθμιση βρισκεται στο πανω μισο, με το εσωτερικο ημικυκλιο να ναι αριθμημενο 0-30 και το εξωτερικο 30-60.
Ετσι, οταν ο διπλος και ασυμμετρος δευτερολεπτοδεικτης γυρναει, αρχικα το μικρο του σκελος μετραει τα πρωτα 30 δευτερολεπτα, κι επειτα ερχεται ο μακρυτερος να δειξει τα τελευταια 30.
Προκειται για κατι διαφορετικο που ναι μεν δεν εχει καποιο πρακτικο οφελος, αλλα δειχνει οτι η εταιρεια δε φοβαται- ουτε τσιγκουνευεται - να κανει το διαφορετικο.
Οι δεικτες ειναι τριγωνικοι και στο μεγαλυτερο μερος τους skeletonised.
Επειδη ειναι γυαλισμενοι κανουν καλη αντιθεση και ειναι ευαναγνωστοι, αλλα και δω το lume ειναι ελλιπες.
Τελος, στο "12" δεσποζει -επισης σε μαυρο χρωμα- το big date complication που ναι πανεμορφα εκτελεσμενο , εξαιρετικα ευαναγνωστο και πλαισιωμενο απο ενα λεπτομερως φινιρισμενο date window.
Στο πλαι η κορωνα εχει επισης πολλη λεπτομερεια, με αρκετη γραμμωση για καλο πιασιμο, πολλαπλο stepping και στο κεντρο το λογοτυπο PF. Aν και δεν ειναι βιδωτη, η υδατοστεγανοτητα των 100μ ειναι υπεραρκετη!
To λουρι του ειναι ενα μαυρο καουτσουκ, ισως το πιο ανετο και σιγουρα το πιο ποιοτικο που χω φορεσει!
Εχει πολλαπλα patterns που σπαν τη μονοτονια ενς απλου rubber :
Στο μεγαλυτερο μερος που η κασα ειναι γυαλισμενη ειναι κι αυτο λειο.
Εκει που ναι οι νοητες γραμμες απο το βουρτσισμα της κασας, αντιστοιχα το λουρι ειναι ματ (το ιδιο μοτιβο ακολουθει και το μπρασελε) ενω στο μεγαλυτερο μερος του πλαινου κομματιου υπαρχει και ενα αναγλυφο μοτιβο, αναλογο του dial.
Rubber με τριπλο φινιρισμα δεν εχω ξαναδει !
Απο τη μεσα μερια εχει αρκετες αυλακωσεις που το κανουν πιο ευκαμπτο και του δινουν αερισμο για ιδρωτα κτλ.
Ερχεται με το buckle της εταιρειας, που ναι διπλης ασφαλισης και επισης πολυ ποιοτικο.
Φυσικα ολες αυτες οι λεπτομερειες μας προδιαθετουν και για το αντιστοιχο φινιρισμα της μηχανης στο πισω μερος.
Φυσικα και ειναι ορατη και φυσικα ειναι in house.
Προκειται για την αυτοματη καλιμπρα PF044, στα 4 ΗΖ.
Παροτι εχει διπλο barrel, αυτο δεν εχει χρησιμοποιηθει για να επεκτεινει την αυτονομια που ναι συμβατικη (45 ωρες) αλλα την ομαλη/ακριβη χρονομετρια σε ολα τα επιπεδα κουρδισματος.
Αποτελειται απο 274 κομματια και εχει 33 jewels, ενω ο ροτορας ειναι 22κ για πιο αποδοτικη φορτιση.
Εχει παμπολλα φινιρισματα ( μερικα μηχανης και μερικα στο χερι) και ειναι χαρμα οφθαλμων!