Καταρχήν σου εύχομαι καλά ταξίδια και καλές προσγειώσεις! Έχοντας ασχοληθεί και με τα δύο (ήτοι αεροπορία και ρολόγια) θα προσθέσω κάποια πράγματα από τη προσωπική μου εμπειρία: το ρολόι είναι πια δευτερεύον όργανο και σίγουρα όχι για υπολογισμούς (δεν χρειαζεσαι την λογαριθμική κλίμακα) . UTC/GMT δεν είναι απαραίτητο αφού κανονικά θα πετάς στην ίδια ζώνη (GMT+2) - αρκεί να συγχρονίζεις το ρολοι σου με του σκάφους σε ώρα UTC και να αναφέρεσαι σε αυτή και μόνο. Αν πετούσες με jet θα σου έλεγα να πάρεις το Tudor Aeronaut, είναι εκπληκτικό στην ευκολία χρήσης !
Προσωπική άποψη είναι να πάρεις τον πιο απλό χρονογράφο (μηχανικό ή quartz με 30 λεπτά χρονομέτρηση) που να είναι ευανάγνωστος. Το ρολόι χειρός είναι backup άρα αναγκαίο και καλό είναι να το δουλέυεις κατά την πτήση παράλληλα με το ρολόι του σκάφους.
Για μηχανικό χρονογράφο χωρίς GMT θα πρότεινα ένα Precista PRS-5 ή το αντίγραφο του Sinn/Leonidas Heuer Bundeswehr. Και τα 2 είναι κινέζικά με εξαιρετική ευαναγνωσιμότητα και είναι κάτω από τα 500 Euro!
Υπάρχει και το εξαιρετικό Guinand (V7750 δίχως ώρες) στα 860 Euro όμως:
http://guinand-watch.com/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=183Η άλλη λύση είναι ένα απλό quartz (Seiko, Citizen, Casio, Orient) με μεγάλη ένδειξη LCD. Όλα έχουν πια 2η ώρα, χρονογράφο και alarm. Είναι άσχημα αλλά πολύ πρακτικά.
Προσωπικά στο αεροπλάνο δεν θα φορούσα παραφορτωμένα G-shock, navihawks και συναφή.
Επίσης (σε αντίθεση με ιστιοπλοία) κανείς πιλότος δεν χρησιμοποιεί ρολόγια με Wind rose στη στεφάνη. Εγώ το βρίσκω πρακτικό για την αρχή για να μαθαίνεις τις μοίρες (καλό είναι να κάνεις εξάσκηση αν και στην εποχή μας σπάνια θα κάνεις full VOR navigation ή holding patterns, μάλλον το GPS θα επαναπρογραμματίζεις..). Δυστυχώς υπάρχουν λίγες τέτοιες εκδόσεις (πρέπει να ψάχνεις για sailing chrono).
Όταν κάποια στιγμή μαζέψεις ώρες, δεν έχεις φάει όλα τα λεφτά σου σε ώρες πτήσης και αποφασίσεις να "αναβαθμίσεις" και το ρολόι ελπίζω να ξανασκεφτείς τα κλασσικά IWC Mark X, το Χ-33, το GMT-master, τα Lemania ή το Emergency.