Σχετικά με τη γάστρα του σκάφους, προφανώς εννοείς τον έλεγχο της τυρβώδους ροής, σχεδόν μηδαμινά απόνερα! Εκτός αν εννοούσες κάτι άλλο.
Ναι, αυτό,
Στην ναυπηγική, η γάστρα πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένη, ώστε να ΜΗΝ κάνει απόνερα, που "σηκώνονται" ψηλότερα από την επιφάνεια του νερού. Αυτό σημαίνει απώλεια ισχύος. ( έργο απωλεσθέν = όγκος Χ ειδικό βάρος Χ μέσο ύψος ανύψωσης =απώλεια ισχύος )
Στην αποφυγή "ανύψωσης" βοηθούν οι "βολβοί", που δημιουργούν ένα αντίθετο "κύμα" απο αυτό που δημιουργεί η πλώρη ( μουστάκια ), κατα την κίνηση, και τα δύο έχουν αλγεβρικό άθροισμα ΜΗΔΕΝ, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ισχύος και αύξηση της ταχύτητας -για την αυτή ιπποδύναμη, ή μείωση της ισχύος / κατανάλωσης, για την αυτή ταχύτητα.
Αυτό, σε γάστρα deep vee, που πλανάρει, είναι λίγο διαφορετικό στον σχεδιασμό, αλλά έχει τα αυτά αποτελέσματα.
gif image hosting...και φυσικά ο βολβός, ( Bulbous Bow ), δεν είναι εκεί για όταν τρακάρει το πλοίο, δηλαδή προφυλακτήρας, όπως μου έχουν εξηγήσει κάποιοι μορφωμένοι.