Αγαπητοί φίλοι,
με χαρά βλέπω ότι το συγκεκριμένο νήμα βρίθει απόψεων και μάλιστα τεκμηριωμένων και σοβαρών! Έχω να προσθέσω τον εξής απλό συλλογισμό! Γιατί μέχρι σήμερα οι φίλοι μας στη SEIKO δεν προωθούσαν ένα διαφορετικό image? Μήπως με αυτήν την πολιτική τους είχαν και περισσότερα κέρδη και το πλεονέκτημα της έκπληξης για κάποιους όταν βλέπουν ένα φτωχό SEIKO να στέκεται ισάξιο των swiss made?
Επίσης μια απλή ερώτηση:
Τι ποσοστό ωρολογόφιλων έχει αγοράσει (και άρα της έχει δώσει κέρδη) SEIKO? Μήπως τελικά αυτό ήθελαν και απλά εμείς τους ... "ανακαλύψαμε"?
Φιλικά
Νίκος
Δεν υπάρχει καμία συνωμοσία εδώ, και αποδεικνύεται με απλή λογική.
Το βασικό που πρέπει να καταλάβει κάποιος είναι ότι το Grand Seiko ΔΕΝ έχει καμία σχέση με τα απλά SEIKO. Σκέψου το σαν άλλη εταιρεία, πχ Matana Japan. H Matana Japan έχει άλλους τεχνίτες, άλλα υλικά, άλλες μεθόδους παραγωγής απο την SEIKO. Έχει μόνο κοινό management.
H GS παράγει μόνο 30.000 ρολόγια σε αντίθεση με τα σχεδόν 1εκ της Ρολεξ, 150.000 της Omega, 250.000 breitling. Η παραγωγή τους μοίάζει περιισσότερο με boutique Υ.Ω. παρά με μαζική παραγωγή. Αν δεις φώτο απο τα εργαστήρια τους είναι οργανωμένα με βάση την χειροποίητη κατασκευή, ένας μάστορας σε ένα ρολόι. Απλά έχουν πάρα πολλούς μαστόρους.
Αν προσπαθήσεις να βρείς στοιχεία για τους αριθμούς παραγωγής των Ελβετών θα δυσκολευτείς, γιατί προωθούν το μυθο της αποκλειστικότητας, του συλλεκτικού, του εκλεκτού. Όλα αυτά υπονοούν περιορισμένα κομμάτια, δύσκολη προσβαση των λίγων και τυχερών αγοραστών κτλ. Εξαιρετικό marketing προφανώς απο την στιγμή που μιλάμε για βιομηχανικές γραμμές παραγωγής και εκατοντάδες χιλιάδες κομμάτια. Δεν υπάρχει τπτ συλλεκτικο εδώ με την κλασσική έννοια.
Προσωπικά δεν βλέπω κάτι αρνητικο σε αυτό, εφόσον η ποιότητα παραμένει υψηλή και εφοσον δεν αγοράζεις αποκλειστικά τον μύθο του συλλεκτικού και ειδικού.
Η GS για να μπει στα χωράφια των Ελβετών δυνατά, πρεπει να διεξάγει έναν παγκόσμιο πόλεμο διαφήμισης τεραστίων μεγεθών. Μιλάμε για δεκάδες εκατομμύρια. Για να χτυπήσει ROLEX θα έλεγα minimum 20 εκ ευρώ παγκοσμίως ετησίως, χωρίς να υπολογίζω χορηγίες και ambasaddors. Για 30.000 κομμάτια προκύπτει επιβάρυνση 650ευρώ ανα τεμάχιο. Άρα πρέπει να αυξηθεί η παραγωγή, αρα τα χειροποίητα και οι πρωτομάστορες τέλος. Νέα γραμμή και μεθοδοι παραγωγής, νέες επενδύσεις ,νέα ρίσκα.
Οι Ιάπωνες τα μέτρησαν τα κουκιά και αποφάσισαν την πορεία που θέλουν να ακολουθούν:
-Κατασκευάζουν ότι καλύτερο μπορούν, δηλ. κορυφαίο παγκοσμίως προιόν.
-Επενδύσεις μόνο σε τεχνολογία και ποιότητα
-Συντηρητικές κινήσεις επέκτασης, κερδίζοντας τον καταναλωτή με την τιμή-ποίοτητα-τεχνολογία.
-Συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το όνομα Seiko και όχι κάτι νέο ώστε να διαγραψουν την σχέση με το φτηνό κομμάτι της αγοράς γιατί σκέφτονται "ανάποδα" από αυτό που σκεφτόμαστε εμείς. Εμείς λέμε γιατι να γράφει Seiko και το ρολόι των 3000,00 ευρω. Αυτοί θέλουν να υπάρχει το Grand Seiko για να δίνει κύρος και να αποδεικνύει και στον ταπεινό αγοραστή των 150,00 ευρώ ότι αγόρασε μία εταιρεία που φτιάχνει και υπεροπλά και έχει την τεχνολογία.