...σαν μηχανικός, με εμπειρία, μπορώ να εξηγήσω, αν ενδιαφέρει, τι σημαίνει ποιοτικός έλεγχος, και ποιές είναι οι βασικές αρχές του.
Απλώς, αν δεν ζητηθεί, δεν σας κουράζω.
Η αρχή όμως είναι ό,τι, σε μία βιομηχανοποιημένη παραγωγή, βασιζόμενη σε εργαλειομηχανές - ρομπότ, δεν επιτρέπεται η μη κεντραρισμένη κορώνα, πχ, όπως είπε ο Στέφανος, γιατί αυτό επιφέρει και άλλες δυσλειτουργίες / εμφανισιακά θέματα. Και σημαίνει ότι, μας έχει φύγει το τρυπάνι, από το fixture, και κανένας δεν το έχει αντιληφθεί, ή του έχουν πεί,
όσο χωράει η κορώνα, άστο !Η κάθε εταιρία, θέτει το "όραμά" της, και το ακολουθεί.
Αν η συγκεκριμένη λέει πχ, φθηνά, λειτουργικά, άθραυστα, αλλά, ας είναι και λίγο στραβά, ας είναι και λίγο μη ευθυγραμμισμένα, κλπ, τότε είναι μέσα στα τεθέντα σαν "ποιότητα" και ποιοτικό έλεγχο.
Η διόρθωση σφαλμάτων κοστίζει λεφτά, αλλά και εικόνα, και μερίδιο αγοράς, αλλά άν τα όρια που τίθενται, είναι χαλαρά, τότε ο ελέγχων, δεν ασχολείται. QC Pass !
Να δώσω ένα παράδειγμα.
Λέει πχ η Lada, οι αρμοί, ( μεταξύ πόρτας-φτερού-καπώ ) μπορούν να είναι από 2 χιλιοστά, έως 8. Αρα, το tolerance , επιτρέπει να κυκλοφορήσει το προϊόν με τους αρμούς να χάσκουν.
Λέει πχ η Audi, οι αρμοί, μπορούν να είναι από 2 χιλιοστά, +/- 0,2, άρα οτιδήποτε μικρότερο του 1,8 και μεγαλύτερο του 2,2 απορρίπτεται.
Και ο ποιοτικός έλεγχος, πάντα ανάλογα με το προϊόν, είναι
- είτε τεμάχιο -τεμάχιο, με βούλες και σφραγίδες ( πχ αεροπορικά ανταλλακτικά ),
ή
- δειγματοληπτικά με mil-spec ( στρατιωτικές προδιαγραφές ) στο 2 - 5 - 10 - 25 - 50 τοις χιλίοις. πχ μία παρτίδα σφαίρες, δεν ελέγχεται ολοκληρωτικά
, αλλά με 2 ο /οο και αν δεν περάσει, πάει στο 5 ο/οο ή στο 25 ο/οο κλπ.
πρίν γίνει αποδεκτή ή απορριφθεί ολοκληρωτικά.
Και όλα αυτά, πάντα μέσα στις αποδεκτές αποκλίσεις από το πρότυπο ανοχών. [/list]