Ας απαντήσω (και) εγώ, μιας και ακούω στο... ίδιο όνομα:
Ήταν οι Ελβετοί (κάποιοι Ελβετοί...
) που στα 80's και 90's εκτόξευσαν τις τιμές μετατρέποντας τα ρολόγια σε αντικείμενα πολυτελείας.
Το θέμα είναι πιο πολύπλοκο και περιλαμβάνει το έξυπνο marketing σε συνδυασμό με την αντίστοιχη αγορά που δεν ακολουθεί ορθολογικούς κανόνες...
Οι Ιάπωνες ήταν έξω από όλο αυτό...
Το 6159-7010 ήταν ένα ρολόι πολύ μπροστά από την εποχή του. Ήταν σχεδιασμένο ως την παραμικρή λεπτομέρεια με στόχο την αξιοπιστία και τη λειτουργικότητα.
Η πατέντα δεν ήταν μή χρήση βαλβίδας διαφυγής αλλά η χρήση ειδικών στεγανοποιητικών διατομής "L" στο κρύσταλο του ρολογιού, που δεν επέτρεπαν στο Ήλιο
να διεισδύσει στην κάσα, και δείχνει ακριβώς τη σχεδιαστική διαφορά φιλοσοφίας των Ιαπώνων, σε σχέση με την αντίστοιχη επιλογή των Ελβετών (Doxa-Rolex):
"Αποδέχομαι ένα πρόβλημα και βρίσκω "συμπτωματική" λύση" vs
"Καταργώ το πρόβλημα"Συντριπτική η διαφορά. -Θ.