Με έναν-δύο φίλους από εδώ, είχαμε συνυπάρξει κάποιες δεκαετίες πίσω, σε ένα από τα πιο τρελά & αναρχοαυτόνομα ιντερνετικά, μοτοσυκλετιστικα «καφενεία».
Τότε που τα fora ήταν σε εμβρυϊκή κατάσταση ή δεν υπήρχαν καν.
Πολλές βόλτες, πολλές πλάκες, πολλοί φίλοι & δυστυχώς και κάποιοι που «έφυγαν» πολύ νέοι. Κρίμα και άδικο να χάνεται κάποιος νέος άνθρωπος από τροχαίο…
Πολλά χιλιόμετρα, Σέρρες για track days & CSS.
Δεν ήμουν ποτέ από τους «γρήγορους» της παρέας, αλλά δεν το κυνήγησα ποτέ. Ανέκαθεν η προτεραιότητα μου ήταν η σωματική μου ακεραιότητα & το να γυρίσω όρθιος στο σπίτι μου. Οδηγούσα πάντα «αμυντικά», ειδικά μέσα στην πόλη, πράγμα που κάνω & τώρα με το αυτοκίνητο. Γιατί ακόμα πιστεύω ότι το να σκοτωθείς ή να σκοτώσεις κάποιον στο δρόμο, αποτελεί τον πιο ανόητο θάνατο.
Μετά από περίπου μία δεκαετία όπου το αυτοκίνητο είχε γίνει το κύριο μέσο μετακίνησης λόγω της δουλειάς μου, έδωσα & το τελευταίο δίτροχο που είχα κρατήσει «τιμής ένεκεν» και το κυκλοφορούσα 4-5 φορές το χρόνο, απλά για να θυμάμαι πως είναι οι δύο τροχοί. Μία κουκλίστικη κόκκινη Vespa. Με 10.000χλμ. σε…10 χρόνια !!!
Η οδήγηση της μηχανής με βοήθησε απίστευτα στο θέμα του συνεχούς ελέγχου του δρόμου & στο να έχω αναπτύξει «μαντικές» ικανότητες για την επερχόμενη μαλακία. Επίσης το ότι οδηγούσα ήδη αυτοκίνητο πριν πάρω μηχανή, με είχε βοηθήσει στο να καταλάβω τη «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου στο δρόμο και το ότι η μηχανή πολλές φορές, όντως μπορεί να είναι «αόρατη» ακόμα και για έναν προσεκτικό οδηγό αυτοκινήτου.
Να χτυπήσω ξύλο, 34 χρόνια οδηγός και αυτοκινήτου & μηχανής, δεν έχω εμπλακεί ποτέ σε σοβαρό ατύχημα. Και ελπίζω να παραμείνει έτσι η κατάσταση.
Ένας από τους χειρότερους «εχθρούς» πλέον για εμένα, είναι τα multimedia συστήματα με τα οποία είναι πλέον φορτωμένα & τα καινούργια αυτοκίνητα, αλλά και αρκετές από τις καινούργιες μηχανές. Όπου πλέον για να ανοίξεις τον κλιματισμό ή να κάνεις κάτι που το έκανες «αυτόματα» πρέπει να αρχίσεις τους χειρισμούς από τις οθόνες ή/και το τιμόνι. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην αποσπάσεις την προσοχή σου από το δρόμο, έστω για κάποια δευτερόλεπτα. Και υπό κάποιες συνθήκες, ακόμα μαι κάποια δευτερόλεπτα μπορεί να είναι αρκετά για να γίνει η στραβή.
Επίσης επιτείνεται το κυκλοφοριακό χάος, ενώ με την «έκρηξη» του delivery για τα πάντα, κυκλοφορεί στο δρόμο η Σάρα η Μάρα και το κακό συναπάντημα από άποψη προσοχής & σεβασμού στους υπόλοιπους.
Και αν σας αρέσει η ταχύτητα (σε πολλούς μας αρέσει) κάντε έναν κόπο και δώστε κάποια χρήματα παραπάνω & ανεβείτε στις Σέρρες. Για track days που νομίζω πλέον γίνονται σχετικά πιο συχνά και για μηχανές και για αυτοκίνητα. Βελτιωθείτε σε έναν χώρο με ασύλληπτα μεγαλύτερη ασφάλεια από όσο ο δρόμος και σε βάθος χρόνου θα δείτε ότι θα κάνετε «απόσβεση» και στα χρήματα σας και στις ώρες που έχετε περάσει εκεί μέσα. Δεν ξέρω αν κάνουν αντίστοιχες εκδηλώσεις & στα Μέγαρα.
Και να καταθέσω και μία εμπειρία που μου έδειξε τις πραγματικές διαστάσεις της Γρηγόρης οδήγησης. Όταν είχαμε ανέβει στις Σέρρες, την πρώτη φορά για το CSS (California Superbike School) για μαθήματα ασφαλούς & σωστής οδήγησης (μην ψαρώνετε με το superbike, απευθύνεται σε όλους τους τύπους Street μηχανών) ήταν στην παρέα και 3-4 παιδιά που ήταν οι πολύ γρήγοροι της παρέας. Σε κάθε βόλτα εξαφανιζόντουσαν μπροστά & οι υπόλοιποι αγκομαχούσαμε από πίσω. Ήταν σοκαριστικό να βλέπεις 3-4 παιδιά (άσχετα από την παρέα) που ήταν αγωνιζόμενοι στο Ελληνικό πρωτάθλημα SS, να τους προσπερνάν στις Σέρρες σα να είναι…σταματημένοι. Εκεί φάνηκε η χαοτική διαφορά μεταξύ του «γρήγορου χομπίστα» που χαροπάλευε σε κάθε βόλτα και του ανθρώπου που είχε αφιερώσει σωστά χρόνο & χρήμα στην οδήγηση.
Και βέβαια το άλλο σοκ ήταν ο «εκπαιδευτής» που αφενός έστριβε & σου έδειχνε με το ένα χέρι τις «γραμμές»
και αφετέρου έστριβε και ταυτόχρονα σημείωνε σε αυτές τις ταινίες που είναι στο ρεζερβουάρ, σχόλια για την οδήγηση σου, για να σου κάνει μετά το debrief.
Τι ήθελα να πω; Το ξέχασα. Απλά άρχισα να γράφω
Να προσέχετε στο δρόμο & τον εαυτό σας & τους δικούς σας & τους άλλους. Μακάρι να μη θρηνούσαμε κανέναν νεκρό στην άσφαλτο…
Sent from my iPhone using Tapatalk